Misstag

Igår kväll när jag la fram Ebbas medicin upptäckte jag
att det låg 50 mg lamictal i dosetten istället för 100 mg.
(Hon har 150 mg på morgonen och 100 mg på kvällen)
Inte så konstigt att det varit riktiga skrutt dagar.

Det är inte lätt att ha koll på alla mediciner,
fyra sorter och olika mycket morgon och kväll.
Trots en fusklapp under dosetten blev det fel.
Gjort är gjort, men jag tror nog att jag kommer ha
bättre koll nästa söndag när det är dags att fylla på igen.

Imorgon är det dags.
Då ska Stefan och jag till BNP.
Just nu känns det både jobbigt och skönt.
Jobbigt för att jag är rädd, skönt att det snart är över.



Bästaste prinsessan





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0