Våren är här

Undra hur jag tänkte när jag längta till våren.

Nu sitter jag med svullna kliande ögon och nästäppa.
Varje gång jag påbörjar medicinering mot allergin så får
jag sån fruktansvärt huvudvärk.
Känns som det kan bli en rätt tung dag på kontoret.
Tur att lönerna är klara, får försöka ägna mig åt
sånt som inte kräver så mycket tanke verksamhet.


Eftesom Ebba hade många, långa och sega känningar
under hela dagen igår bröt vi det med stesolid.

Vissa dagar är såna att det inte vill ge sig utan det
enda som hjälper är att bryta.

Hon blir så klart väldigt trött av stesoliden,
men en hel dag med massor av känningar förstör ännu mer.
Hennes humör svajar, orken minskar och hon blir trött.



Hittills har vi inte märkt något på Linus efter medicin sänkningen.
Har en förhoppning om att han ska bli lite piggare,
men det kanske hör till att grabbar i hans ålder är trötta.
Hostar gör han fortfarande, så den nya
medicinen verkar inte heller hjälpa.
Svaret på lungröntgen har kommit och
allt såg bra ut. Skönt!!!

Börjar fundera på om det är någonting som han inte tål
som gör att astman blir värre.
Vet inte om det kan påverkas av fuktig eller torr luft.
Kanske kan vi gör någonting i hemmet som gör det bättre?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0