Torka

Har lite blogg torka, vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Vi kämpar på och Ebbas anfalls situation har inte förändrats.
I helgen hade hon en kramp som vi bröt med stesolid.

Så tanken är att försöka bli ännu tuffare,
max 10 g kolhydrater per dag.
Ingen hård macka till frukost, en skiva innehåller 7 gram.
Frukosten känns som det svåraste målet att få till.
Ebba vill gärna ha smörgås, det har alltid varit så.
Imorgon bitti ska jag servera stekt ägg och prinskorv.
Hon gillar korv så jag hoppas att det går hem.

Annars är hon  väldigt duktig och accepterar att hon måste
välja bort en del saker. Även om det är svårt i bland.
Hon var bra sugen på dom stuvade makaronerna som serverades
i skol matsalen idag. Men hon åt sin medtagna broccoli gratäng
och köttbullar. Vi läser matsedeln på morgonen och
bestämmer tillsammans vad hon kan äta.

Vi har sänkt hennes absenor med en halv tablett,
efter det har känningarna blivit fler och längre.
Ska försöka stå ut ett tag till och se om det blir
bättre bara kroppen får vänja sig.

Vi hoppas och håller tummarna.
Allt vi vill är att dottern får en drägligare livssituation.
Jag vet att det finns dom som har det värre och
jag lider med varenda unge som behöver lida.



Kommentarer
Lotta

Stackars er lilla tjej!!! Hon verkar ha ännu fler anfall än vår lilla kille på 6 år. Vi har provat flera olika mediciner och vissa gjorde anfallen mer aggresiva och jag vet inte hur många timmar jag har ägnat framför datorn för att hitta lösningar på hans anfall....mycket fokus på mat och eventuella brister i kroppen. Vi har ju märkt att han reagerar på socker men också färgämnen och en del e-ämnen som ex. E 211 ett konserveringsämne som finns i korv, bacon, skinka osv. Vi gjorde en håranalys som faktiskt bekräftade att han är allergisk mot färgämnen och jästextrakt. De flesta mediciner innehåller färgämnen så det kändes inget bra men nu har vi fått tag på en i flytande form.... och än så länge verkar det vara bra:) Han äter mjöl som vanligt bara mera fokus på fullkorn men vi tar bort flera e-ämnen, det finns en hemsida som kan vara intressant för dig.... svara om du är intresserad! Vi har också fått veta att han hade enorma brister på magnesium, B 12 och B 6 men det måste man ju få bekräftat av någon som kan det!

Senast i kväll bröt jag ihop för den ständiga oron att han skall ha anfall... det är som om han är en liten tickande bomb...känns så jobbigt men det känns på något sätt skönt att veta att vi är flera som kämpar!!! Tack för din blogg!!!

2011-05-04 @ 00:07:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0