En tuff dag

Det har varit många, långa och kraftigare känningar idag.
Man märker väldigt tydligt på Ebba när hon
har den typen av anfall. Hon blir orolig, koncentrationen är i bott,
svårt att lyssna och humöret är hemskt.
Det slår om på en sekund.

Det är tufft och man får bita sig i tungan tusentals
gånger för att inte tappa humöret.

Jag kan lova att det brister för oss ibland,
framför allt när man är stressad eller orken inte finns.

Ebbas avslut på den här dagen blev med ett anfall,
som gjorden henne okontaktbar, små ryckig i överkroppen
och orolig. Efter ungefär 3 minuter ville jag inte avvakta längre
utan valde att bryta med epistatus. Min erfarenhet är att ju längre
vi väntar med att bryta anfallen, ju svårare blir det.

Önskar oss en lugnare dag imorgon.





Kommentarer
jenny

Kram och hoppas på bättre dagar framöver <3

2011-11-07 @ 20:07:36
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/
Malin

Detsamma Jenny, hoppas Linn mår bättre.

2011-11-08 @ 08:16:02
Eva

Fy, så kämpigt ni har det! Jag tittar in och läser här ibland. Här är det också berg och dalbana, men inte alls som ni har det. Hoppas kosten kan vara lösningen för er.



Eva

2011-11-08 @ 09:45:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0