Febrig mamma

Sist jag skrev hade vi nyss brutit ett av
Ebbas anfall. Sen dess har hon "bara" haft
känningar. Trots det har det var okej (Ebba) dagar.

I söndags eftermiddag åkte jag och Ebba med
min syster till Fejas ridskola som hade öppet hus.
Jätte roligt tyckte Ebba som fick provrida.
Något som hon gärna gör om.

Både Linus och Ebba har redan lyckats varit sjuka
sen skolan började och nu är det min tur.
Kände mig sliten igår på jobbet,
vilket inte var så konstigt eftersom jag hade feber när jag kom hem.

Ebba är den ända som tycker det här är bra,
eftersom Stefan både lämnar och hämtar idag.
Det är tydligen roligare än när hennes mamma gör det.

Medans Stefan och Linus mest undrar varför
maten och inköpen inte fungerar som dom ska.
Stefans kommentar igår kväll var
- hur f-n hinner du med allt?

Den här gången har jag bestämt mig för att
tillåta mig själv vara sjuk.
Tänker inte ta massa tabletter för att orka röja undan,
åka och handla eller hämta ungar.



Kommentarer
Jenny

Skönt för er alla, framförallt Ebba att resten av helgen var lugnare. Hoppas det håller i sig så du Malin kan få friskna till ordentligt. Stor krya på dig kram, Jenny.

2011-09-06 @ 09:20:15
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0