Utkast: Feb. 5, 2012

Ännu en dag i vårat liv är på väg att avslutas.
Yttligare en dag med anfall och stesolid.

Trots det har det varit en okej dag.
Ebba och jag hann med ett besök hos
gammelmormor på förmiddagen.



Prinsessan hann leka med kompisen Saga
under eftermiddagen.
Medans jag lagade mat och bakade.
Så nu finns det matlådor i både kylen och frysen.

Provade att göra vaniljmuffins
som Arvids mamma tipsat om.
Så dom har vi mumsat i oss till mellis.


Som tur var smakade dom bättre än dom såg ut.

Det var strax innan Saga skulle åka hem som
anfallet kom. Under 8-10 minuter hade Ebba ett
anfall som med jämna mellanrum ökade.
Hon blev då okontaktbar och skakig för att
att inom någon minut vara kontaktbar igen.
Till slut kändes det ohållbart och vi bröt det.

Får hoppas att Ebba kan somna igen i kväll,
för hon ligger just nu och sover i soffan.
Kombinationen anfall och stesolid är tröttsamt.

Ska väcka upp prinsessan och ge
henne mat och medicin.





Kommentarer
Ann Andersson

Åh vad jag känner med er när jag läser det du skrivit... känner så mycket igen mig i hur vi har haft det... hoppas att veckan blir lugn för er. Kram Ann

2012-02-05 @ 20:54:58
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
jenny

Det är så tråkigt att det inte kan bli en radikal förbättring. Märker du någon skillnad Malin? Tycker, när jag läser, att ni inte behöver bryta anfallen lika ofta längre? Jag hoppas så för Ebbas skull att det är på väg till en bättring. Hon har haft det tufft alldeles för länge. Stor kram <3

2012-02-06 @ 08:08:18
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/
Lena Sundqvist

Kramar! Jag håller tummarna för att vägen till bättring är på g och det är roligt att ni gillar vår mat <3

2012-02-06 @ 14:15:44
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0