Världens bästa kämpe

Linus har haft en bra dag i skidbacken.
Han kom hem hel och ren.
Hönsa mamma som jag är så trivs
jag bäst när alla finns inom våra fyra väggar.

Min egen tid som jag skulle unna mig ikväll,
har jag tillbringat i soffan tillsammans med datorn.
Låter inte så spännande men orken tog slut,
så den tänkta kvälls promenaden får jag ta en annan dag.

Ebba har haft en del anfall även idag,
men det är ju mer regel än undantag.
Hon hade trots det haft bra med ork över
under lektionerna idag.
Kanske får hon en lugnare dag imorgon.

Till kvällsmat idag provade vi på att göra ostplättar.
Det var enkelt att göra och smakade helt okej.
Till 4 plättar blandade jag ihop 2 ägg,
6 dl ost och kryddade med paprikapulver.
Klickade ut fyra plättar i stekpannan och
vände dom när dom fått fin färg.

Imorgon är det potatisbullar i skolan,
en av Ebbas absoluta favoriter.
Hon är så duktig och klagar väldigt sällan över
sin situation, hoppas hennes matlåda med
ostplättar, köttfärs och grönsaker faller henne i
smaken även fast det är favvo mat i skolan.







Kommentarer
resume online

I do hope that everything will be as you said here!

2012-02-09 @ 08:56:13
URL: http://resume-online.com/
Lena Sundqvist

Hoppas att ni får en bra dag i dag och att det bara blir bättre från nu och framåt <3

2012-02-09 @ 13:46:50
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0