Lugna nätter

Hur jag än försöker så lyckas jag inte
komma i tid till kontoret. I morse gick jag
upp 30 minuter tidigare än vanligt,
men istället för att bli klar i tid hann
jag läsa tidningen lite längre än annars,
plocka ur diskmaskinen,
vika tvätten som låg i tummlarn,
fixa håret lite extra,
byta kläder två gånger mm.

Har lovat mig själv att nån dag den
här veckan ska jag lyckas vara i tid.
Men inte imorgon för då ska vi till sjukhuset
och ta lite prover.
Det får bli på fredag,
om inte
Ebba får något anfall,
är extra mys sugen,
diskmaskinen ska plockas ur,
eller något annat viktigt kommer ivägen.


Ebba har nu sovit flera nätter irad i sin egna säng,
det brukar vara ett gott tecken på att
nätterna är lugna.
Har hon känningar eller något anfall på gång
har hon svårt att koppla av och vill gärna sova hos oss.
Vi har en "tillfällig" lösning med en säng till
henne i vårat sovrum. Börjar fundera lite över hur
vi ska göra i framtiden, hon börjar bli en stor tjej
och varken hon eller vi vill ha henne där för evigt.
Fortsätter nog med den "tillfälliga" lösningen ett tag till,
för snart är det Ebbas tur att få kontroll över sin ep.


Blir så glad och hoppfull när jag läser om Saga
som nyligen börjat med ketogen kost.
Lycka till alla härliga små kämpar.




Kommentarer
christina

Har haft sällskap av dottern i sängen i tre nätter nu, och det lär bli några till. Det låter som en bra idé med en extrasäng i sovrummet, så hade vi det i början också - två t o m eftersom lillebror för rättvisans skull också ville sova med oss <3 Hoppas det lugnar ner sig snart!

2012-02-08 @ 17:09:25
Ann Andersson

Det där med extrasäng i sovrummet är nog mer regel än undantag för oss med barn som har svår epilepsi. Även vi har en säng för Saga hos oss... Det är lugnare för oss alla - då får vi bättre sömn och även Saga.

Hoppas att ni får några lugnare dagar nu och att ni får en skön helg...

Kram och tankar till er...

2012-02-08 @ 21:04:49
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0