Matsedel

Varje dag måste vi väga och mäta min mat.
Ibland blir jag ledsen och vill också fika eller äta maten i skolan.
Men jag vet att jag måste äta min mat
för då kanske mina anfall försvinner.
                                                                                 // Ebba 11 år




Frukost; Markrillsfile med majonäs
12,5 g isbergssallad & sesam/linfrö bröd


1,85 kolhydrater


Lunch; Hamburgare av nötkött, 25 g isbergssallad,
24 g gurka, 10 g röd paprika samt 50 g bea


1,75 g kolhydrater


Mellanmål; 50 g lufttorkad skinka fylld med
50 mjukost och 11,5 g gul paprika


1,5 gram kolhydrater


Dryck; Kranvatten


0 gram kolhydrater


Kvällsmat; Hemmagjord pizza med bacon & mozarella


4,5 gram kolhydrater


Efterrätt; 50 g Alvesta sockerfria vaniljglass


0,25 gram kolhydrater

Totalt = 9,85 gram kolhydrater




Kommentarer
Jenny

Du är så fantastiskt duktig Ebba! Tänker på mina barn här hemma och hur det hade varit om de var tvugna att ändra sin kost så radikalt! Håller tummarna för dig att detta kommer hjälpa dig att få bort dina anfall! Stor kram, Jenny!

2012-01-24 @ 22:16:56
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/
Lena Sundqvist

Hejja Ebba! Du är en superhjälte!

2012-01-25 @ 05:33:23
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
Ann Andersson

Vad du kämpar på bra och förstår att det känns jobbigt ibland. Men som du säger så kan du bli bättre och det skulle ju vara jättehärligt. Saga har precis börjat med sin ketogenkost och hon tycker också det är jobbigt... men hon, precis som du, hoppas ju på att hon ska må bättre och slippa anfall och kramper. må så gott och kämpa vidare säger jag till dig och till vår dotter Saga, 13 år.

Kram Ann

2012-01-25 @ 19:07:57
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0