Återhämtning

Har haft en helg utan måsten,
gjord det som jag haft lust med.
Som att sitta med en kaffe i solen,
baka lite till Ebba och bara vara.

Det jag saknar mest av allt just nu är en vän.
Nån som fortfarande orkar höra mitt ältande
om varför, när och om den här epilepsin gör si eller så.

Som svar på mångas fråga hur man orkar som förälder,
vi har inget val. Vi har inte valt det här men för
våra älskade ungars skull måste vi finnas till hands.
Framför allt så vill vi finnas för dom,
i både med och motgång.

Som vän kan man välja om man vill finnas till
hands, i med och motgång.
Efter alla år av kämpande med att bara orka få
ihop vardagen har vänskaps kretsen minskat.
Väldigt få orkar finnas med hela vägen.
Tråkigt men sant,
men jag är glad för dom som fortfarande orkat hänga kvar.

Är även väldigt glad över mina nyfunna vänner
som är i samma situation som oss,
allt stöd och uppmuntran ni ger värmer otroligt mycket.
Tack för att ni finns!
Jenny, Ann, Lena, Sonja och Anja
tillsammans ska vi fixa det här.
Nån gång i framtiden hoppas jag att alla
våra härliga ungar ska få en bättre vardag,
helst utan anfall.



Kommentarer
Lena Sundqvist

Finaste du!

Så härligt att läsa att ni har haft en lugn helg med batteriladdare av stora mått.

Blir avundsjuk när jag läser hur långt våren kommit hos er. Du pratar om en vän som förstår och jag känner så väl igen dina tankar och din önskan. Till jag träffade Ann hade jag ingen som fattade nu finns hon, du, Jenny, Anja och Sonja och min stora dröm är nu att vi alla skulle kunna träffas IRL för att bara kramas en stund. Jag finns alltid här om du behöver prata och jag vet hur det känns i upp och ned. Som du säger vi fixar detta! och bättre vardag är målet. Kramar <3

2012-03-05 @ 05:36:52
URL: http://korpoga.webblogg.se/
Jenny

Efter lite mer än ett och ett halvt år med sjukdomen så har vi fortfarande vänner kvar dock har jag märkt bland en del att förståelsen har minskat. Det har blivit en vardag.... Men vardag för oss också men fortfarande samma rädsla för hur anfallen blir, när de kommer osv. Du är en person jag har vänt mig många gånger till med frågor. Jag är så glad att jag har funnit dig och de andra mammorna. Stor kram och finns här om du vill älta...

2012-03-05 @ 14:22:19
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/
Ann Andersson

Malin - jag känner så med dig i det du skriver. Att orka igenom vardagen är det som upptar den mesta tiden och orken för oss... men vi finns här för varandra vi som vet och förstår hur det är. Det finns ingen annan som riktigt, på riktigt, förstår hur det är. Tack för att ni finns som förstår utan att man måste förklara... Kram <3 <3 <3

2012-03-05 @ 15:52:43
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0