Funderingar

Känns som jag är på väg ner i en svacka igen.
Ingenting känns roligt och det är tungt och mottigt.

Att det är massor av förändringar på gång
på jobbet gör nog sitt till.
När allt är klart och väl har satt sig tror jag
att det kommer bli riktigt bra för min egen del.
Men resan dit är lång och innebär mycket jobb.

Som vanligt känner jag mig kluven,
vet var mitt fokus bör ligga.
Men, jag vill vara Malin ibland inte bara mamma.
Tankar som förmodligen många kommer anse var
väldigt egenkära, no no tankar som man inte får ha.

Tror iallefall att jag är en bättre mamma om jag
trivs med mig själv.

Nästa vecka ska vi på möte i skolan angående
Ebbas skolgång. Har ju hoppats länge på att få chans
att titta på en skola i grann kommunen, men det
är inte aktuellt eftersom den klassen är för elever
upp till femte klass. Hur ska prinsessans framtid bli?

Mångar tankar och funderingar som
behöver redas ut, för att jag ska få lite lugn
och ro i kroppen.







Kommentarer
Lena Sundqvist

Min vän! Du ska inte känna dig nere för att du gör saker du mår bra av, låt andra tycka vad de vill din prio måste liga i att vara en bra mamma till dina barn och om du är det genom att vara på ditt jobb och som du säger vara Malin så är det det som är det bästa. Samma sak kan inte passa alla, skit i vad andra tycker och gör det som NI mår bra av.

Kramar !!

2012-03-01 @ 14:56:16
URL: http://korpoga.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0