Framtiden

 
Ebba funderar mycket över sin situation nu.
Gråter och sörjer, tycker att livet är orättvist.
 
För att i nästa sekund drömma om framtiden,
om när hon blir anfallsfri.
Då ska hon .................
 
Det hugger till magen när hon igår sa
- mamma jag vet att du inte kan lova men
jag känner att epilepsin börjar bli bättre.
Då kan jag väl få börja i min gamla klass igen.
 
Lilla hönan
Jag kan inte lova men jag hoppas att din epilepsi
i framtiden åtminstånde ska bli stabil och dom dagar
när jag drömmer mej bort ordentligt då är den borta helt.
 
Tyvärr kommer inte det inte lösa sig rakt av även
om anfallen och aktiviten lugnar ner sig.
Det är många många år som ska tas igen.
 
Hur förklarar man det för sin 12 åring utan att
stjälpa henne fullständigt?
 
Hoppet och drömmarna vill jag ska leva kvar,
för om dom försvinner tror jag att en
del av hennes och våran livsglädje försvinner.
 
Vi kommer fortsätta hoppas att det en dag
blir lugnare och lite enklare vardag för våran prinsessa.
 
 
Ska samla lite ork innan jag kontaktar sjukvården
och ber om hjälp till Ebba.
Hon har aldrig varit i kontakt med någon kurator
eller liknande för att få hjälp att få ordning på alla känslor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Ann Andersson

Kramar vännen och Ebba <3

2012-11-14 @ 09:44:59
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Jenny

Åh, Ebba.... Jag hade nog låtit henne ha sina drömmar ❤❤❤
Kramar till er och för allt jobbigt ni går igenom nu....

Svar: Det är svårt att veta vad som är rätt eller fel, men i nuläget kommer hon få fortsätta ha sina drömmar om en anfallsfri framtid där hon kan cykla till skolan och vara själv hemma
Malin

2012-11-15 @ 07:06:54
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0