Var är orken

 
Känner mej sjukt deppig och orkeslös.
Finner ingen glädje i någonting.
 
Är det verkligen så här livet ska vara?
Att var ledsen, inte se glädje i varken jobbet eller
familjelivet. Usch och blä!
 
Efter dagens utvecklingssamtal med Ebba
känns det extra tungt. Hon är ohjälpligt efter och
om 1,5 år måste vi hitta en annan skola till henne.
Vad och vilken?
Kanske är det dags för särskolan då?
Men OM hon slipper all aktivitet vad händer då?
Orkar hon jobba ikapp eller är det kört för all framtid.
 
Det är tungt att tänka dom här frågorna just nu,
jag orkar inte och jag vill inte ta i det för tillfället.
 
Från skolans sida har jag idag blivit lovad att dom
ska hjälpa oss att ta kontakt med rätt person och
återigen kolla upp om Ebba kan gå under LSS.
Känns skönt att någon hjälper till med det nu när
orken inte riktigt finns för att själv orka ta en strid till.
 
 
Jag vill bara vakna upp en morgon och
inse att epilepsin har försvunnit lika snabbt
och oförberett som den kom.
 
Mina fantasier och drömmar kommer du inte åt,
din jädrans epilepsi parasit.
 
 


Kommentarer
Ann Andersson

Kramar min vän och jag känner så mycket med dig... vet och förstår vad du går igenom när det handlar om skolgång och utveckling för Ebba... finns här som stöd. Kramar och styrka <3 <3 <3

2012-11-20 @ 11:05:06
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Lena Sundqvist

Kramar vännen <3

2012-11-20 @ 17:13:04
URL: http://korpoga.webblogg.se
Jenny

Kram ❤

2012-11-20 @ 20:38:21
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se
Jenny

Kram ❤

2012-11-20 @ 20:38:21
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se
Sofie

Älskade vän vad jag tycker synd om dig.
Innan jag läste detta satt jag och beklagade mig om novembermörkret och denna innerlia trötthet. Vad är det att klaga över...ingenting när jag läser detta. Nej Malin, nu tar vi, du och jag och träffas en dag och äter en god lunch och flanerar lite och snackar gojja! Stor kram till dig från mig, jag ringer när du minst anar det:))///<3Sofie

2012-11-20 @ 22:19:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0