Känslor

 
Ebbas känslor åker berg & dalbana just nu.
Små enkla vardags saker får henne att bryta ihop.
 
Att blir stor är en tuff tid.
 
Hon är så förståndig och klok men
ändå otroligt ömtålig och skör.
Det skär i mitt mamma hjärta.
 
Igår såg hon sina gamla klass kompisar på skolgården,
bara att se dom väckte massor av känslor till liv.
 
VARFÖR måste jag gå i en annan klass?
VARFÖR blir min j-la epilepsi aldrig bättre?
VARFÖR kan inte jag få göra som "alla" andra?
 
VARFÖR VARFÖR VARFÖR
 
Jag önskar verkligen att jag kunde ge henne svar
på alla frågorna, men jag söker fortfarande efter svaret på
 
- Varför försvinner inte epilepsin?
 
Hur Ebbas framtid kommer bli kan vi bara gissa oss till,
men jag tror att även den kommer bli tuff.
Det finns många år att hämta igen.
Hur mycket eller om det ens är möjligt är
också en fråga jag vill ha svar på.
 
 
 
 


Kommentarer
Ann Andersson

Malin känner igen så mycket i dina funderingar, och det Ebba förmedlar är tunga frågor för henne att bära på... Kram <3

2012-10-17 @ 14:24:29
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Jenny

Måste vara tufft att gå in i en ny fas i livet med denna sjukdom som släptåg... Kramar och tankar ❤❤

2012-10-18 @ 12:35:38
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0