Tungt

 
Är inne i en tung period, känns som allt och
jag menar verkligen ALLT går emot mej.
Hur jag än försöker vrida och vända på problemen,
så växer dom sig bara större och större.
Får lägga dom på is ett tag och se var det tar vägen.
 
Var på utvecklingssamtal med prinsessan imorse.
Allt jag fick berättat vet jag redan men det är tungt
och jobbigt när andra sätter ord på det.
Min älskade unge har svårt i skolan,
det finns inte någon möjlighet i universum att hon
kommer få godkända betyg.
Vilket inte är hela världen, men tankar om hur
hennes framtid ska bli snurrar runt.
 
 


Kommentarer
Ann Andersson

Vännen <3 förstår dig så väl. Tankarna om framtiden för våra hjärtan är en tung tanke men de är underbara personer som sprider så mycket glädje och lycka omkring sig. Och att lägga på is är väl ett klokt beslut för en tid... Kramar och ser fram emot torsdag <3

2012-10-09 @ 15:50:52
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Lena Sundqvist

Kramar vännen,
Släpp dina bekymmer och de löser sig ska du se, ibland måste vi fokusera på annat för att se den självklara lösningen på problemen. Skolgången ÄR ett stort bekymmer och jag känner så igen mig i din oro och frustration, vi vill ju att det ska gå väl för våra älsklingar och det kommer det att göra, kanske inte på det sätt som vi eller omvärlden anser vara det "normala" men vem vet vad våra barn är ämnade till?? Vi får vänta och se för allt sker av en orsak och det gäller bara för oss att förlita oss på vår egen inneboende styrka att göra det som är bäst för dem vi älskar. <3 <3 <3

2012-10-10 @ 07:42:47
URL: http://korpoga.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0