Medicin ändring på gång

 
Jag har haft ett par härliga dagar ihop
med Sofie och Ulrika.
Det blev mycket skratt, shopping och otroligt
nog kände jag mig avkopplad.
Ingen stress över att det kunde hända Ebba något,
och att jag inte kunde vara där.
Ett stort steg för mej.
 
Det har tagit tid men jag är glad över
att jag äntligen gett mej själv tid.
Tror jag blir en bättre mamma av det.
 
 
Prinsessan har haft det bra,
hon tycker att det är väldigt roligt att bli hämtad
och lämnad av sin älskade pappa.
Även fast han inte kan göra iordning håret så bra
och kan vara lite pinnsam som kramas när andra ser.
 
 
 
Anfallen har tyvärr inte blivit något bättre.
Hon ligger nu på ca 15-20 stycken små / mellanstora per dag.
Ikväll börjar vi plocka bort Frisium,
en halv tablett i veckan är planen.
Så om 6 veckor ska den vara borta om allt går som tänkt.
Hoppas hoppas det går vägen och att hon slipper bakslag.
 
Förra gångens försök att ta ur medicin slutade
på Avd. 26 till och från under några veckor.
 
 


Kommentarer
Jenny

Det var du verkligen värd! Några dagar med goda vänner 💗. Håller mina tummar för att utfasningen av Frisium går smärtfritt till.
Kramar Jenny.

Svar: Tack Jenny
Malin

2012-09-12 @ 11:04:26
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se
Ann Andersson

Jag hoppas och tror att det kommer att gå vägen Malin... det måste vi eller hur vännen. Kram <3 <3 <3

Svar: Hoppet är väl det sista som överger oss
Malin

2012-09-12 @ 21:08:54
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Sofie

Tack för en trevlig "tantpresent"!!Det var jättemysigt att umgås i dagarna två och jag kände att du kopplade av. Minns en shoppingdag när du o jag var till Sthlm, då var du uppkopplad mot två barn och gubbe hade lite svårt att "släppa hemmet" vilket jag har full förståelse för. Du har kommit in i ett lugn nu och det är kanske det man känner att man måste när åren går...Ja, jag tycker så synd om er, måtte det bli bättring för Ebba så hon kan få pigga dagar utan detta.
Stor kram och tack för att du finns älskade kompis<3
....vi hörs i helgen, för jag ska väl frakta bort mitt bilskrälle, om inte du gärna vill ha den kvar;)
Kram och trevlig helg till er!!

2012-09-14 @ 19:38:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0