Våran Vardag

 
Japp, nu kör vi igen.
En lång härlig julledighet är över.
Ebba började fritis igår och idag är det
skoldags för båda två.
 
 
För Linus kommer det nog bli en tuff vecka,
han har vänt på dygnet och behöver hitta tillbaka.
Medans jag, Stefan och Ebba trots ledighet har
gått upp samma tid varje dag. Det är baksidan med att
ha ett barn som äter ketogen kost. Aldrig sovmorgon,
aldrig spontan fika, aldrig "jag orkar inte laga mat idag".
 
 
Men fördelarna vinner ändå.
Även om vår högsta önskan, anfallsfrihet
fortfarande inte kan läggas till på fördels sidan.
 
Att Ebba mår som bäst under långa ledighets perioder
är inget nytt. Lugn och ro, ett lagom tempo och
ta dagen som den kommer passar henne bra.
 
Så första dagen på fritis för det här året
slutade med ett större anfall under gårdags kvällen.
Ett anfall med kramp i överkroppen, som inte vill ge sig
utan fick brytas med stesolid efter 5 minuter.
Efteråt var hon väldigt förvirrad, kunde inte ens efter
15-20 minuters sömn svara på vad hon heter.
 
 
Det är så svårt att veta vad som är vad,
pågår det något fortfarande eller är hon bara påverkad
efter anfallet och akutmedicineringen.
Men när jag väcker henne efter yttligare en halvtimme och
pekar (på Stefan) och frågar vem det är.
- Min mupp pappa och du är min snygg mamma!!
Då vet man att allt är som det ska igen.
 
 
Att Ebba har anfall tillhör ju våran vardag och det är
ju inget konstigt. Men jag önskar ändå att min älskade
prinsessa kunde få det lite stabilare.
Fler nolldagar under 2013 står högt upp på önskelistan.
 
 


Kommentarer
Anonym

Va tråkigt med anfall första dagen, märks tydligt som du skriver att Ebba mår bäst hemma. Önskar er en lugn och frisk vecka. Kram jenny.

2013-01-09 @ 12:07:14
Tina

Känner verkligen igen det där med att ledighet oftast ger bra mående eller iaf bättre. Vi har sett ganska tydligt, genom åren, att några veckor före sommarlovet så blir F dålig. Han verkar inte riktigt orka hela terminerna.
Jag hoppas verkligen att ni får en massa nolldagar detta år!
Vilka underbara bilder! Blir alldeles glad av dom!
Kram!!

2013-01-11 @ 17:00:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0