Underbart


Ebba har varit på ett strålande humör hela veckan,
det är väldigt smittosamt och jag känner mig både piggare
och gladare än på länge.
Våran fantastiska unge, som sprider så mycket glädje omkring sig.

 

Vi har mycket på gång nu under våren, ska bli spännande
och se vad det ger. Mest av allt ser jag fram emot vårat besök
på Ågrenska i mitten av April. Ska bli kul att få chansen att träffa
andra familjer i våran situation.

 

Även fredagens läkarbesök här i Örebro ska bli intressant,
då ska VNS:en justeras. För första gången sen operationen.
Den har varit precis som innan men nu är det dags att försöka hitta
en inställning som fungerar bättre för Ebba. Har även en hel del annat
som jag tänkte ta upp, få hjälp att sortera lite i tankarna om hur vi ska gå vidare.

 

Har funderat rätt mycket på det här med kosten.
Vill absolut inte ge upp det, men eftersom vi inte har så mycket
färre anfall totalt utan att det är de stora som det gett mest effekt på
så går ändå tankarna åt att lätta lite på kosten. Kanske prova att gå
över på modifierad atkins igen. Det ger ändå lite mer frihet.
Vill lyfta frågan med läkarna både här och på Astrid Lindgrens och se
om vi gemensamt kan komma fram till det som vi tror mest på för Ebbas skull.

 

Ser en fördel i att ha allt samlat, vi har nu möjligheten att ha vårat hemma
sjukhus när det gäller VNS:en. Förut har vi åkt till Uppsala.
När vi startade upp med kost fanns inte den möjligheten här,
vilket dom numera kan erbjuda i form av Modifierad Atkins.
Som sagt läkarn som håller i det verkar väldigt kunnig.
Tror inte att det blir något nedköp utan ser mest fördelar med att få det samlat.
Känns mest som vi hamnar mellan alla stolar när det är för
många som ska hålla i olika saker, ingen vill riktigt ta i helheten.
Utan vi blir ofta hänvisade. Svårt att veta vad som blir bäst,
man vet ju vad man har men aldrig vad man får.



Kommentarer
Sofie

Så skönt med ett"strålande" humör, hoppas det fortsätter. Tack för en mysig pratstund idag, jag ser fram emot Påskafton då ska vi ha sååå kul!!!Kram kompis

2013-03-21 @ 21:39:11
Jenny

Förstår verkligen dina tankar med kosten och tycker du tänker rätt! Hoppas inställningen med vns en gick bra idag! Hade varit så kul att ses när ni är på ågrenska men ska jag vara ärlig tror jag inte ni hinner med..... Kramar!!

2013-03-22 @ 20:58:10
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se
Tina

❤❤❤

2013-03-24 @ 07:32:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0