Nya planer

 
Lusten och intresset för bloggen är ganska dålig just nu,
brukar kännas skönt att skriva av sig.
 
Risken för att såra andra gör att det är svårt att
skriva direkt ifrån hjärtat. För att trycka ned andra eller bidra
med negativ energi är inget jag vill. Har fått tillräckligt mycket själv
och anser inte att det finns anledning överhuvudtaget att behandla
någon annan så. Stöttning, tips och råd är varmt välkommet.
Allt annat får ni gärna behålla för er själva.
 
Ebbas anfalls situation har blivit sämre allt eftersom vi sänkt
hennes medicin. Det possitiva i det hela är att hon fortsätter vara
mer klar i tänket. Hon och Linus satt och munhöggs i bilen här om dagen,
då reagerade även han på att hon kontrar snabbare och ger svar på tal.
 
I söndags ville hon ut i skogen och plocka svamp,
varken jag eller Stefan var så sugna på det.
Men kunde inte motstå när hon argumenterar för sin sak
- det är bra med frisk luft och kroppen mår bra av att röra sig.
Små saker som vi aldrig skulle reagera på att Linus gör känns
som gigantiska framsteg för Ebba.
 
 
Gårdagens läkarbesök resultera i nya planer.
Sänkningen av ena medicinen innebär att koncentrationen i en
av hennes andra minskar. Så nu ska den höjas lite grann plus att
yttligare en sort ska in. Det gjordes även en justering på VNS:en.
Förhoppningsvis blir det lite bättre.
 
Tanken i slutänden är att hon även ska kunna avsluta
yttligare en medicin och "bara" stå på två stycken.
Innan kosten påbörjades hade hon fyra,
nu är vi nere på tre.
 
Planerna känns rimliga och gårdagens samtal med läkaren
kändes riktigt bra.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sofie

Malin jag stöttar dig till 100% precis som jag vet att du gör för mig!
Samtalet du och jag hade nyss tror jag både du och jag mådde väl av. Kram, kram min vän/Sofie

2013-10-04 @ 13:24:48
Ann

Lycka till ♡♡♡

2013-10-04 @ 16:53:50
Jenny

Känner igen det du skriver i början att det är svårt att verkligen skriva från sitt hjärta utan att någon som läser påverkas negativt. Så trist då bloggen faktiskt är till som en ventil. Att få pysa ut alla tankar känslor mm.
Härligt att ni fått ut en medicin och att ni ser det positiva ur det. Självklart trist med anfallen men en pigg och allert tjej kanske väger över! Hoppas det fortsätter och inte ökar med mer anfall!
Kram ❤️

2013-10-05 @ 08:35:10
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0