Försöker njuta


Vilket jag upptäckt är grymt svårt,
ofta drabbas jag av dåligt samvete
för att det finns så många andra
som har det tufft. 

Men nu vill jag glädjas och få
njuta. Ebba har kämpat på
i 9,5 år med sin epilepsi.
Som i sin tur medfört en
förvärvad hjärnskada och
lindrig utvecklingsstörning.

Hade epilepsin inte kommit in 
i hennes liv hade det sett
väldigt annorlunda ut.
Idag är hon nybliven
fjorton åring, utan epilepsin
hade hon kanske varit en äkta
fjortis (på gott och ont)

Dagens läkarbesök var ett
av de bästa vi varit på.
Anfallen har hittills i februari
bara varit  strax över 30 st
mot annars 170-200 per månad.
Att få bekräftat att EEG:T aldrig
sett så bra ut gör en lyckligare
än mycket annat.

Vad har vi gjort?
Har vi inget svar på
kanske är det så att den senaste
justeringen av VNSen inte gett
resultat förens nu. Det kan ibland
dröja enligt vår läkare. 
Eller kanske är det den lilla lilla
medicin justeringen som gjort det 
eller har epilepsin helt enkelt valt
en snällare väg för tillfället.

Hur som helst vill vi njuta,
jag vet att vi eller framför allt Ebba
är värda det här.
Samtidigt som man landar i en lugnare
period hinner tankarna ikapp.
Jag vet att det finns en hel del att
bearbeta en sak är, hur illa 
har det varit när Ebba hamnat på IVA.
Tillsammans med hennes läkare
ska vi gå igenom journalen och
bena ut alla frågor och funderingar.

För även om vi vill njuta så
vill inte rädslan och oron riktigt släppa.







Kommentarer
Jenny

Njut <3

Svar: Försöker ✨
Malin

2014-02-26 @ 13:28:34
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0