Tungt


Men inte pågrund av anfall,
utan känslan av hur långt 
efter sina tidigare jämnåriga
kompisar Ebba numera är.

Dom skaffar mopedkort och
Ebba blåser såpbubblor.

Dom kan vara själva hemma,
Ebba måste alltid ha någon 
som kan vara till hands ifall att
eller snarare när anfallet kommer.

Dom går på senaste filmen,
Ebba tittar på Bamse filmen
för minst 100 gången.

Ja, det känns tungt.
Det känns skit och förjävligt
just idag. Imorgon hoppas jag kunna
plocka fram allt hon har som
jag är så stolt över.





Kommentarer
Jenny

Kramar! Tycker det är bra att du lättar på trycket. Får skrivit av dig det som känns tungt. Och jag förstår dig. Om än att Linn är liten så har kusinen på ett år gått om Linn nu. Och deg känns. Så jag förstår dig ❤️
I morgon är en ny dag med nya tag ❤️❤️❤️

Svar: Hade Freja här idag, hon blir sju. Samtidigt som jag blir stolt över vad
mosters Lill troll kan så känns det tungt ibland.
Malin

2014-03-30 @ 18:50:09
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se
Jenny

Kramar! Tycker det är bra att du lättar på trycket. Får skrivit av dig det som känns tungt. Och jag förstår dig. Om än att Linn är liten så har kusinen på ett år gått om Linn nu. Och deg känns. Så jag förstår dig ❤️
I morgon är en ny dag med nya tag ❤️❤️❤️

2014-03-30 @ 18:50:19
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0